tisdag 20 oktober 2009

Hektisk dag idag...

Idag har jag varit ledig från jobbet, men det betyder ju verkligen inte att man inte har haft någonting att göra...
Alva vaknade kl 07.30 (som vanligt), och då gick vi upp och åt frukost och slappade lite.
Klockan 11 åkte vi iväg till Maxi och jag jobbade lite med en kaffedemonstration som vi hade idag = Rättvisemärkt fikastund. Det höll jag på med i ca 1 1/2 timme, och efter det gick jag och Alva och storhandlade i 2 timmar ungefär (ni såg väl bilden innan!?).
Sen åkte vi hem och jag satte igång med maten: ris, fiskpinnar och gröna ärter.
Sen blev det ju diskning såklart, och eftersom jag ändå var i farten passade jag på att dammsuga hela lägenheten.
Sen bakade jag och Alva chokladbollar, och klockan 17-19 hade vi besök av 2 vänner och deras barn.
Sen blev det iordningplockning och diskning igen, och för en halvtimme sen ungefär sjönk jag ner i soffan, och här sitter jag nu...

Har ni förresten smakat på tårtan på bilden här ovanför?
Jag köpte den förut och bjöd på, och den var ljuvlig! Hela tårtan är 36 points, och jag smakade på 1/8 = 4p.

Nu har Desperat housewives börjat, och jag ska nog ge programmet en chans - har inte sett ett avsnitt på flera månader...

Det här har jag ätit idag (19p):

Frukost: 2 polarkraft extrem med lätt & lagom och skinka, ett kokt ägg, kaffe (5,5p)
Lunch: ris, 3 fiskpinnar, 1 tsk lättmajonäs och gröna ärter (7p)
Fika: 1/8 choklad- och marängtårta, kaffe, Cola zero (4p)
Kväll: 2 polarkraft extrem UTAN smör, 2 skivor skinka, 2 clementiner (2,5p)

1 kommentar:

Helen sa...

inte smakat.. verkar så god så jag hoppar över... kram kram