tisdag 27 oktober 2009

Eftermiddagskaffet...

Idag har jag varit ledig, men jag måste erkänna att jag är mer trött i huvudet efter en dag hemma med Alva än jag är när jag har jobbat...

Idag har jag i alla fall hållit mig inom mina points, och det känns bra.
Imorse när jag vaknade tänkte jag ta en dag med bara Nutrilette shake, men jag ångrade mig...

Det här har jag ätit idag (16,5p):

Frukost: 2 polarkraft extrem med lätt & lagom och skinka, 1 dl vaniljyoghurt och 1/2 dl K-special, kaffe (5,5p)
Mellanmål: 2 clementiner
Lunch: potatismos, 3 fiskpinnar, 1 tsk lättmajonäs och gröna ärter (7p)
Kväll: 1 VV-chorizo med bröd, Cola zero (4p)

För övrigt har dagen varit ganska lugn - jag och Alva slappade rejält på förmiddagen och sen tog vi en tur till Ö&B och hon fick 2 nya dockor.
Sen åkte vi hem och jag lagade mat, vi åt och jag diskade.
Sen dammsög jag hela lägenheten, och efter det åkte vi iväg till Maxi och handlade lite.
"Farsan" och min ena lillebror mötte upp oss där och sen hjälpte de mig med att forsla hem min cykel som de ska ge en liten make-over. Jag blir ju av med bilen på torsdag, så då får det bli promenader och cykelturer som gäller för mig i fortsättningen... Men ur viktsynpunkt är det ju bara bra, så jag ska väl inte klaga...
Efter det följde de med hem en sväng och drack lite kaffe och käkade pepparkakor (inte brorsan då, för han försöker också gå ner i vikt... Han är jätteduktig - har gått ner nästan 20 kg på ett år).

Nu ikväll somnade Alva vid 20-tiden, och nu är klockan 22 så jag ska också gå och lägga mig.
Börjar klockan 7.15 imorgon, så klockan ringer om 7 1/2 timme...
Godnatt!

Inga kommentarer: