torsdag 22 oktober 2009

Nyklippt och besviken...

Imorse klockan 9.30 gick jag in på frisersalongen Hårtrix, satte mig i stolen och kände mig lite crazy och sa: "Gör vad du vill - du får fria händer. Du får klippa av precis hur mycket du vill. Jag vill känna att jag gör en ordentlig förändring. Du får gärna klippa upp det i längder i bak, och gör nåt åt min tråkiga hängande lugg".
30 minuter senare kommer jag ut och ser ut så här...
På jobbet reagerade de inte ens - INGEN såg att jag hade klippt mig!
En kompis tyckte att jag skulle gå tillbaka och säga att jag inte var nöjd och be att frisören gjorde en "riktig" frisyr, men NEJ TACK, jag går inte tillbaka dit...
Ska surfa runt på lite "hårsidor" och hitta lite fina bilder på fina frisyrer, och så fort lönen kommer nästa vecka går jag och klipper mig på nytt någon annanstans.
Alltså, självklart borde jag ju ha sagt något själv när jag satt där, men dels hade jag Alva med mig så jag var lite distraherad, och dels visste jag inte vad klockan var och jag hade bråttom iväg till jobbet.
Men borde det inte vara alla frisörers dröm att få fria händer att göra något kul?!
Det enda jag sa att jag inte ville ha var typ rakat på sidorna eller rak lugg över ögonbrynen...
SÅ, nu går jag här hemma med håret uppsatt i en tofs precis som förut och känner mig bara jävligt tråkig...

Annars har dagen varit bra, förutom att jag vaknade med migrän imorse. Vet inte vad den berodde på, för jag hade druckit mitt kaffe och inte ätit något sött... Hmm, det kanske beror på att jag inväntar mensen i helgen förresten- jag får huvudvärk av det ibland.

Idag har min dag sett ut så här:

Frukost: 2 polarkraft extrem med lätt & lagom, skinka, ett kokt ägg och kaffe (5,5p)
Mellanmål: 1 äpple och 1 clementin
Lunch: kokt potatis och fiskbullar (7p)
Mellanmål: en clementin, Cola zero
Middag: pastasnäckor och korvstroganoff (6p)
Bonus: en påse Läkerol salvi (0,5p)

1 kommentar:

Helen sa...

va tråkigt när det blir så.. men när färgade du håret?? det måste jag ha missat.. du är olik dig... du är fin i det.. men jag tycker personligen tycker du passar bäst i ljusare hår.. inte för att göra dig ännu mer less på ditt hår.. vill bara vara ärlig.. hoppas det inte sårar.. kram kram