fredag 9 oktober 2009

Fredagsmys;


Stekt falukorv och makaroner...

Som ni kanske förstår gick det inte så bra med maten/pointsen igår, men jag kan ju i alla fall berätta att jag åt grillad kycklingfilé med pommes stripes och bearnaisesås på Ikea (och typ 3 äckliga tuggor cheesecake till efterrätt), och när jag kom hem och dagen ändå var förstörd, så plussade jag på med lite wienernougat-glass...

Men idag har jag ätit det jag ska i alla fall, och det känns bra!
Det är ju så himla lätt att trilla dit på gamla ovanor, och jag känner direkt att jag är sugen på att fortsätta äta skit och tänka att jag tar tag i det på måndag igen. Men jag vill verkligen inte gå upp i vikt igen, så nu får jag skärpa mig...

Det här har jag ätit idag (19p) och traskat 6165 steg:

Frukost: 2 1/2 polarkraft extrem med Lätt & lagom och skinka, en kopp kaffe (5,5p)
Mellanmål: 2 äpplen
Lunch: ris och kasslergryta (5,5p)
Middag: stekt VV-falukorv och pastasnäckor (8p)

Just nu sitter jag i soffan och bara slappar!
Jobbade mellan kl 9-15.30 och sen åkte jag direkt till Coop och köpte nya gardiner till vardagsrummet.
Efter det kom Anders hit och hjälpte mig att sätta upp gardinstängerna och en hylla, och sen kom brorsan hit en sväng också. Roligt!

Nu är det jättefint här hemma, och bara lite småfix kvar; jag ska bl a måla om en skänk och nattduksbordet, och sätta upp några fotoramar.
Och hänga upp kläderna i garderoben.
Och köpa MASSOR av gröna växter...

Nu ska jag kolla lite till på teven, och sen ska jag gå och lägga mig - jobbar hela helgen och ska försöka komma ikapp min skönhetssömn :-)

Inga kommentarer: