måndag 26 november 2012

Dagens middag

Det har gått jättebra med maten idag, men min största utmaning är ju helt klart att låta bli frukt...

Innan jag åkte hemifrån imorse så åt jag en tallrik turkisk yoghurt utblandad med grädde, linfrön/pumpakärnor/solroskärnor samt en klick jordgubbssylt, på frukostrasten på jobbet så åt jag ett LowCarb-bröd med kokt ägg och kaviar samt ett kokt ägg, till lunch så blev det rester från igår (jag stekte strimlat nötkött och blandade i matlagningsgrädde och flödeost), till mellanmål åt jag en näve salta rostade mandlar och till middag så åt jag en vegetarisk schnitzel, grönsallad, champinjonsås och en bit valnötsost ;-)

Efter jobbet så köpte jag med mig ett storpack blandfärs hem (39:95 kr/kg den här veckan på Ica Maxi), så imorgon blir det köttfärsbiffar med fetaost till middag... Mumsigt!

Men innan jag ställer mig och formar biffar imorgon så är det dags för det första fackliga mötet med chefen - håll tummarna för att det går bra!

Inga kommentarer: