lördag 18 september 2010

Val imorgon...


Imorgon är det dags att traska iväg till vallokalerna igen, och det ska bli så himla skönt att slippa allt politikertjat efter helgen...
För min del finns det faktiskt inget parti som jag känner kan representera mig till 100%, så det blir lite som att välja mellan pest och kolera! Det enda som jag med säkerhet vet är att jag inte tänker rösta borgerligt i alla fall...

För min del faller rösten på MILJÖPARTIET.

Egentligen skulle jag vilja rösta på Socialdemokraterna för att förhindra att Moderaterna vinner valet, men de representerar verkligen inte min syn på hur man behandlar människor, och jag anser inte att de är ett arbetarparti längre (visserligen mer arbetarparti än Moderaterna, men ändå inte tillräckligt)...

Socialdemokraterna och Moderaterna är trots allt ganska lika i sin politik, även om Moderaterna är snäppet värre!
Tyvärr tror jag att Moderaterna kommer att vinna och får lov att fortsätta montera ner välfärden...

Moderaterna är ett parti som jag skulle rösta på om jag var egenföretagare, rik och frisk, men i dagsläget är de på tok för egoistiska för mig...
Åh, varför ska det vara så komplicerat!?!

Inga kommentarer: