söndag 5 september 2010

Friskvårdens dag

Tidigare idag tog jag med mig Alva upp till Billingen på Friskvårdens
dag, och det var helt underbart skönt! Vi gick en runda på säkert 3
km, och utmed vägen var det ca 40 utställare som pratade om sin
verksamhet, bl a astma- och allergiförbundet, PRO, Skövde
fågelklubb, Naturskyddsföreningen, Skövde brukshundsklubb, Scouterna
med mera.
Solen sken och det var jätteskönt!!!

Efter rundan åkte vi vidare till Glenn och Sofia och fikade; kladdkaka
med vaniljglass. Efter fikat satt jag och Sofia kvar vid köksbordet
och skvallrade, medan Glenn och Alva lekte...
Alva älskar verkligen sin morbror!!! Och Sofia!!!

När vi kom hem hade M dammsugit och skurat golven i hela lägenheten,
och sen lagade han mat; makaroner och korvstroganoff. Härligt!

Dagen har varit helt underbar, förutom min jäkla huvudvärk... Nu är
jag inne på tredje dagen med ont i huvudet, men jag vill verkligen
inte ta någon tablett! Jag tog ju två i fredags natt när jag vaknade
av huvudvärken, och sen en till under dagen, men det känns inte helt
okej att knapra värktabletter när man är gravid (även om det enligt
BM ska vara okej med just Alvedon...).
Det värsta är också att jag inte vet vad den beror på; jag dricker
vatten, jag dricker kaffe och jag undviker socker...
Ja, ja...den ger väl med sig snart.

Nu ska jag lägga mig på sängen och vila lite, och sen ska jag plocka
lite här hemma.
Imorgon jobbar jag kl 06.45-14.00, och klockan 14.15 ska jag till
läkaren och diskutera min förra mardrömsförlossning... Usch, jag
kommer säkert att lipa som en liten gris; det gör jag jämt när jag
berättar om förlossningen från helvetet :-(

Inga kommentarer: