onsdag 22 september 2010

Morgon-samtal

Jag tog mig precis i kragen och ringde till Anestesi-mottagningen på
KSS (jag HATAR att veta att jag har gjort fel, och sen försöka
ursäkta mitt beteende), och som tur var så var hon jag pratade med
jättesnäll. Jag bad verkligen om ursäkt och sa att jag hade "glömt
bort" tiden igår, men det var inga problem utan de skulle boka in mig
på en ny tid och återkomma...
Jag menar, de på MVC är jättegulliga och ska hjälpa mig på alla
möjliga sätt att bearbeta min förlossningsrädsla, och mitt tack är
typ att gå till frissan istället... Usch, skäms på mig!!!
En klen tröst i sammanhanget är väl att det inte var planerat, utan
jag hade verkligen sagt till hos frissan att jag skulle på ett
läkarbesök kl 13.00, men sen drog det ju ut på tiden... :-(
Ja ja, nu verkar det ju ordna upp sig till det bästa ändå, men jag
känner mig verkligen urdum och oansvarsfull!!!

Idag jobbar jag kl 10-15.30, så snart är det dags att ge sig iväg
till jobb och dagis. Känns helt okej, men ändå lite segt - det ska
verkligen bli skönt att få vara mammaledig snart.
När jag var hemma med Alva så tröttnade jag ju efter ca 7 månader
och började jobba lite smått inför julruschen, så det ska bli
intressant att se hur det går den här gången. Jag TROR att jag
kommer att kunna njuta mer av min lediga tid nu... Jag hoppas det, i
alla fall!
Samtidigt blir det nog ett ganska tungt lass att dra själv, för
förra mammaledigheten spenderade jag typ hela dagarna hemma hos mamma
plus att M var arbetslös i perioder och kunde ställa upp på ett helt
annat sätt...
Ja ja, det är väl upp till bevis, antar jag!?!

Imorgon klockan 8.00 är det hur som helst dags för det stora
ULTRALJUDET, och det ska bli sååå spännande!!! Håll fingrar och
tår för att allt är bra med lilla bäbisen... (Bild kommer
självklart upp här på bloggen så fort vi kommer utanför
sjukhusdörren)...

Ha en bra dag allihopa; vi hörs ikväll!!!

Inga kommentarer: