söndag 19 september 2010

Duktiga Alva!

Alva håller på och lär sig att cykla utan stödhjul, och hon är så
himla duktig!!! Idag blev det en cykeltur till vallokalen i
Käpplundaskolan och jag röstade på Miljöpartiet i riksdagsvalet och
till landstinget, och på vänstern i kommunvalet (mest på grund av
att jag ville kryssa en jag känner, nr 10=Emma)...

Efter att ha uppdaterat mig om valresultatet hittills, så ser det ju
dock ganska mörkt ut för mig som lutar åt vänster :-(
Jag tror att det går så bra för Sverigedemokraterna mest för att
svenska folket är less på all brottslighet bland invandrare...
SJÄLVKLART är ju inte infödda svenskar några helgon direkt, men om
man ser till bl a medias rapportering om våldsbrott och när de listar
de farligaste brottslingarna, så är ju faktiskt utländska personer
med osvenska namn överrepresenterade...
Och vad görs för att stoppa detta?!?

Det är fruktansvärt att ett främlingsfientligt parti kan nästla sig
in så långt i politiken som de har gjort, men det här är ju den
negativa följden av vår demokrati; att även idioter får rösta...

Nu ikväll har jag jobbat till kl 22.15 och det är så skönt att ha
en stängning bakom sig - nu stänger jag inte på 5 veckor igen...
Nice!
Nu ska jag sova, och imorgon blir det sovmorgon; jag börjar inte
förrän klockan 12.00.
Godnatt!

Inga kommentarer: