onsdag 8 september 2010

Hej, mormor!

Förut tog Alva kikaren med sig när hon följde med mig till affären, och
helt plötsligt säger hon: "Jag kikar upp i himlen, och ser mormor
däruppe. Hej, hej mormor". Det räckte ju för att mitt hjärta skulle
gå i tusen bitar... Till råga på allt var det en kund på jobbet
idag som hade mammas parfym på sig, så jag var redan superkänslig
innan...
Men det är väl så det ska vara - sorgen ligger ju latent hela tiden,
och sen är det små vardagliga saker som löser ut den...

På tal om något helt annat så ska jag börja med maten nu; falukorv
i ugn och potatismos. M tog med sig Alva till lekplatsen när han kom
hem efter jobbet, så de kommer nog att vara lite småsugna sen när de
kommer hem...

Ikväll är det teven som gäller för mig: Biggest loser, Halv åtta
hos mig, Idol, Skånefruar och Kungarna av Tylösand!

Inga kommentarer: