måndag 6 september 2010

Nyheter i godishyllan

Jag kan ju absolut inte låta bli att köpa på mig nyheter när jag ser att vi har fått in det på jobbet, så förut köpte jag med mig detta hem... Det fanns ytterligare en chipssort (pizza-smak), men den lät så förskräckligt äcklig, så den köpte jag faktiskt inte... Utvärdering på snasket på bilden kommer i helgen!

I övrigt kan jag berätta att jag var på besök hos en förlossningsläkare idag, och det gick väl bra. Jag fick ju inte ett kejsarsnitt inbokat direkt, men det är heller inte helt uteslutet. Först ska hon skicka mig på remiss till en narkosläkare som får förklara vad EDA innebär och vad det var som kan ha hänt i och med att den inte tog på mig vid förra förlossningen. Jag vill även ha en back up-plan OM det blir en vaginal förlossning och OM bedövningen inte tar då heller... Efter det vill hon skicka mig till en psykolog för att diskutera mina låsningar och panikkänslor vad gäller förlossningen, och slutligen blir det eventuellt aktuellt med ett besök hos en aurora-barnmorska. Efter allt detta ska jag tillbaka till förlossningsläkaren som jag träffade idag (någonstans mellan vecka 30-32), och har min rädsla inte lagt sig då så kan det bli aktuellt att boka in ett snitt...

Jag fick även göra ett ultraljud, och jag såg EN liten bäbis med ett tickande hjärta!!!

Nu ikväll ska jag ut och äta med jobbet; vi är 7 tjejer från Förbutiken som ska träffas på restaurang Riviera och käka gott och skvallra... Åh, det ska bli så mysigt! M kommer hem om 1 timma och 20 minuter, och då sticker jag direkt. På återseende!

Inga kommentarer: