tisdag 28 september 2010

Blodtransfusion...


Idag tänker jag lite extra mycket på farmor som ligger inne på KSS och genomgår en blodtransfusion...
Hon åkte in till sjukhuset i söndags för att undersöka blod i avföringen, och igår genomgick hon en koloskopi och läkarna kunde konstatera magsår.
Imorse ringde hon och sa att hon även hade blodkärl i magen som brast och därför förlorade hon blod och blodvärdena var dåliga, så idag skulle hon få lite blod innan hon förhoppningsvis skickas hem imorgon.
Jag och Alva ska bara ta på oss kläderna här, och sen drar vi iväg till sjukhuset och hälsar på henne en sväng!!!

Jag skulle egentligen ha tvättat nu på förmiddagen, men oj... vad tråkigt! Det slipper jag ju nu ;-)

Ikväll klockan 18.00 ska jag på ljusparty hos min moster Mia, och det ska faktiskt bli riktigt roligt! Jag har inte varit på ett Partylite-möte sedan innan sommaren, så det ska bli riktigt spännande att se alla nyheter; jag vet t ex att de har fått in en ny doft - pepparkaka...

Nej, nu är det dags att sätta lite fart här - vi hörs senare!

Inga kommentarer: