tisdag 21 september 2010

Hos frissan

Idag hade jag tid hos frissan kl 9.00 och tid hos läkaren kl 13.00,
men jag hann inte iväg till läkaren! Tyvärr får jag ju betala 300:-
i alla fall, men det får väl vara värt det... När klockan var tjugo
över tolv satt jag med medel i håret, och enda lösningen på att
hinna till KSS vore att skita i själva klippningen, men det ville jag
ju inte göra! Dessutom är jag ju bara ledig en enda dag i veckan, så
det är så svårt att kunna planera in klipptider och sånt... Ett
läkarbesök kan man ju ta ledigt från jobbet för, liksom.
Jag får ringa till KSS och be om en annan tid, och skylla på total
glömska eller nåt.

Alva var så himla duktig hela tiden! Det tog liksom 4 timmar och hon
satt och lekte/målade hela tiden. Typ alla som jobbade kom fram och
berömde henne :-)
Efter klippningen gick vi till BR Leksaker och Alva fick en liten
sjöjungfru som hon valde ut, och efter det käkade vi lunch på
Gräddhyllan; Alva åt pannkakor och jag åt baconlindad
fläskytterfile med klyftpotatis och kantarellsås. Smaskigt!

Nu har vi precis kommit hem - jag damp direkt ner på sängen och Alva
ligger i badet...
Vi hörs igen lite senare!

Ps: jag blev inte helnöjd med färgen/klippningen, men jag återkommer
med en bild senare...

Inga kommentarer: