söndag 13 oktober 2013

Tänkvärt...

Jag lovar här och nu att jag ska försöka att jobba bort min bitterhet och istället fokusera på det som är bra i mitt liv! En dag så kommer man till insikt om att vissa människor är som de är och det kan man inte ändra på; då är det bättre att söka sig bort från den eller de som man inser inte bryr sig om en eller som inte värdesätter det man gör... Såna som bara bryr sig om sig själva och som har tappat bort sin empati och medkänsla någonstans på vägen!

Jag vill göra allt som står i min makt för att själv bli en bra medmänniska, och jag vill omgärda mig med andra medmänniskor som jag bryr mig om och som jag känner förtroende för; resten kan kvitta!

"Idag är första dagen på resten av ditt liv" - jag älskar det ordspråket...

Låt livet börja!!!

Inga kommentarer: