söndag 6 oktober 2013

Kvällsmys

Precis innan vi skulle äta middag förut (jag hade gjort iordning pulled pork och en god grönsallad) så drabbades jag av världens illamående :-(
Jag fick lägga mig på soffan medan de andra åt, och jag trodde flera gånger att jag skulle behöva gå upp och spy...
Jag gick ner och nattade Noel lite senare, och då släppte det helt plötsligt!
Konstigt...

Jag misstänker att röda veckan är i antågande för då brukar jag må lite illa, men jag har aldrig varit så här dålig... Nåja, skönt att det släppte så fort!

Alla mina planer för kvällen grusades dock; jag hade tänkt åka och handla och förbereda maten inför min omgång av Halv åtta hos mig imorgon, men det får göras imorgon bitti istället... Med Noel i släptåg och ett utvecklingssamtal inplanerat i skolan kl 15.00 och skjutsning till Alvas wushu kl 17.00 - wish me good luck! Dessutom så har jag aldrig tillagat något av det jag ska bjuda på tidigare, så det blir en utmaning ;-)

Jag var hur som helst inte sugen på mat efter mitt illamående-anfall, så det fick bli jordgubbar och grädde, körsbärsost och en ölkorv till middag/kvällsmat.

Inga kommentarer: