torsdag 17 oktober 2013

Godnatt

Förut höll jag på att somna i soffan när jag tittade på mitt favoritprogram: Hela Sverige bakar - alltså, jag är helt död efter att ha öppnat på jobbet! Tänk om jag skulle få ett dagtidsjobb och tvingas gå upp klockan 05.30 varje dag... Undrar om jag skulle klara av det!?!

På tal om något helt annat så har jag varit jätteuppsvälld i magen idag, och det måste ju bero på alla kolhydrater som jag mumsade i mig igår... Men det var det värt, för det var verkligen supertrevligt! Jag MÅSTE bli bättre på att umgås med alla fina människor som jag har i min omgivning ;-)
Idag har jag dock skött kosten bättre, och även om jag inte har ätit superbra så har det varit ett lågt kolhydrat-intag: 2 kokta ägg till frukost, 2 grillade korvar med en klick Västkustsallad till lunch, en sockerfri Redbull, en näve rostade mandlar, två stekta osthamburgare och blomkålsmos till middag samt en burk Cola zero...

Och på tal om ytterligare något annat så kunde jag inte låta bli att garva åt M förut, även om det inte är roligt alls egentligen... Han har gått och beklagat sig över magont i veckan och inbillat sig att han måste sluta med både kött och halvfabrikat och äggviteämnen och Gud vet vad, men vet ni vad smärtan berodde på?
HAN HAR ÄTIT VANLIG PASTA!!!
Han har alltså kokat upp en hel påse Pasta Tricolore (såna där pastaskruvar som är gula, gröna och röda), och inbillat sig att det var glutenfri pasta... Och så har han alltså ätit det både i söndags, måndags och igår - inte att undra på att han har haft ont i magen!!!

Nu ska jag sjunka in i dvalan - godnatt!

Inga kommentarer: