onsdag 27 mars 2013

Snart är jag där...

Åh, varför är jag så dum mot mig själv och min kropp? Och varför har jag ingen motivation? Jag blir helt knäckt snart...
Imorse vägde jag 76,2 kg och är alltså tillbaka på ruta ett där jag var för ca 1 1/2 år sedan :-(
Allt kämpande känns helt förgäves!

Tyvärr så verkar det ju inte finnas en enda metod som funkar för mig - jag får nog helt enkelt konstatera att jag har en jävla obotlig ätstörning som förstör livet för mig!
Jag hatar att motionera och älskar att äta mycket av fel sorts mat...

Trots att LCHF är en metod som jag egentligen står bakom till 100% så funkar den inte för mig... Jag kan liksom inte äta EN bit mörk choklad när jag blir sötsugen utan då trycker jag i mig en hel chokladkaka! Och om jag blir sugen på något gott, t ex en burk Ben & Jerry-glass, så vill jag inte äta ett kokt ägg... Lika lite som jag vill ha ett äpple om jag istället följer Viktväktarna...

Jag måste nog konstatera att jag inte får äta det jag vill ha hela tiden, utan att livet handlar om att kämpa och begränsa sig! Stackars mig :-(

Nu släpper jag tankarna på allt som handlar om vikten över påsken, och så kör vi om igen på måndag... Det får nog bli kaloriräkning för mig trots allt; ska följa Cackis väg och ta hjälp av ShapeUp ;-)
Och så SKA jag damma av mitt gymkort - I promise!

Inga kommentarer: