söndag 10 mars 2013

Skidåkning

Alva fick ett par skidor av Susanne för typ 1 1/2 vecka sedan, och idag provade hon dem för första gången... Hon tyckte att det var jätteroligt!
Idag åkte hon bara lite på baksidan, men imorgon så ska M ta med henne upp på berget och se om det finns några skidspår kvar som hon kan åka i ;-)

Idag har jag jobbat och när jag kom hem så stekte jag fläskytterfilé och serverade tillsammans med ris, gräddsås och svartvinbärsgele.
Och vet ni vad; jag fick M att smaka på en skiva stekt fläskytterfilé!!! Och han tyckte att det var jättegott (även om han hävdade att han fick en akut magsmärta samt halsbränna precis efteråt ;-)
Jag har haft som mission att få honom att börja äta kött/kyckling/fisk ett bra tag nu, och sedan han fick sin glutenintolerans så känns det ännu mer aktuellt! Hur lätt tror ni att det var att leta efter ett glutenfritt och vegetariskt lunchalternativ när vi var i Jönköping igår!?! Det slutade med att han åt strips och rotfrukter i tomatsås på Ikea...

Nej, nu är jag sådär akut trött igen, så godnatt allihopa ;-)



2 kommentarer:

jimmy sa...

Äntligen börjar det bli lite människa av honom också hehe ;)

Oskar sa...

Ja det där såg kul ut!!!