söndag 10 mars 2013

Bläääää

Jag har bestämt mig för att lägga ner LCHF ett tag; jag har helt enkelt ingen motivation till att gå ner i vikt :-(
Jag är jätteduktig under veckorna och livnär mig på smör, grädde, ägg och annat som är lågkolhydrat, men så fort helgen kommer så är jag på sockret och mjölet igen och det betyder ju bara att jag går upp dubbelt så mycket i vikt istället...
Motivationen till motion är också som bortblåst, och mitt gymkort har legat och samlat damm sedan i november!

Det är för mycket i mitt liv nu helt enkelt! Jag har drabbats av typ värsta vinterdepressionen och dessutom så är det komplicerat på jobbet, jag saknar mamma och pappa, farmor är gammal och sjuk, Noel är fruktansvärt 2-årstrotsjobbig och jag vill verkligen flytta!!!

Jag har svårt att hitta något som känns riktigt bra för tillfället, och då känner jag att orken att fokusera på kost och motion är obefintlig! Och jag bryr mig inte om att jag ser ut som en fet padda - jag ORKAR inte bry mig!!!
All min energi går åt till att ta mig upp ur sängen, ta hand om ungarna och sköta jobbet; resten får tyvärr stå åt sidan...

Förhoppningsvis så kommer det att kännas bättre i takt med att det blir ljusare och varmare ute, och det skulle ju inte skada med ett nytt jobb och ett nytt boende heller... Nåja, man får väl ta en dag i taget och hoppas på att man kommer ur den här dåliga loopen snart!

1 kommentar:

Helen sa...

Åh gumman känner igen mig i dig... Iofs så kör jag på med träningen å det känns bra men kosten... Nä de funkar inte proppar i mig onyttigt mest hela tiden. Försöker få vardagen att gå ihop fast jag är hemma å föräldraledig... Men de är mycket med Leos skola, fritidsaktiviteter... Alvin ska sova å äta.. Pussla pussla... Vill ha ett större hus så barnens får plats att leka... Åsså ångesten inför att börja jobba igen i augusti.. Kan för andra kännas långt bort men vips så är jag där för sommaren går ju alldeles för snabbt!!😧
Du gör helt rätt tycker jag som skippar lchf just nu. ta tag i det när du mår bättre mentalt. Kram kram kram