fredag 28 december 2012

Vinterkräksjukan

M mår jätteilla och har haft frossa här ikväll; nu väntar vi in första spyan från honom, och sen så är det bara jag kvar...
Jag känner mig lite halvrisig i magen, men det kan säkert bero på inbillning också; det känns ju helt otroligt att man själv skulle slippa bacillerna nu när man har varit omringad av kräkande personer i flera dagar! Det började med brorsans son i lördags, brorsans fru i tisdags, Alva i onsdags och Noel inatt...

Nu går jag i alla fall och lägger mig, och hoppas på att jag vaknar upp frisk och kry imorgon - det är min jobbarhelg och jag har INTE råd att sjukskriva mig...
Håll tummarna för mig nu, så hörs vi imorgon ;-)

1 kommentar:

Sussie sa...

Stackare :( hoppas du har turen och slippa. Man kan inte fatta att det smittar 48 tim efter sista spyan . Och hur kul är det att tvätta alla leksaker då det sitter kvar även där . Kram