måndag 17 december 2012

Noels nya cravings... kiwi ;-)

Noel är helt galen i kiwi...

På tal om något helt annat så fick jag en kommentar angående uppsägningen, och jag fattar ju också att min kollega (som visst var 67 år...) får gå p g a att de yngre tjejerna i kassan ska få mer timmar, men jag tycker ändå att det är helt fel!
Jag utgår ju ifrån min egen arbetssituation och det är en väldig trygghet att ha kollegan i arbetslaget och hon har alltid ställt upp för jobbet till 100% och även bidragit markant till både högre försäljning och fler kunder...

Självklart så hade jag resonerat annorlunda om jag hade varit en av de yngre tjejerna i kassan som ville ha mer tider, men just nu så kan jag faktiskt inte identifiera mig med dem; speciellt inte när det sker på bekostnad av någon som jag värdesätter och respekterar väldigt högt!

Jag tycker att det verkar mer logiskt att en tjej som har varit anställd på tre timmar/vecka i 1 år får gå än en person som har varit anställd i många år och gett ALLT, oavsett ålder... Och herregud, de visste ju om hennes ålder när hon anställdes!

Ja ja, det är väl bara att inse att man inte har något att säga till om nu när de har bestämt sig :-(
Faan, vad tråkigt!!!

Inga kommentarer: