söndag 16 december 2012

Godnatt

Kvällen avslutas med ytterligare en länk till en bra blogg: www.chewpakka.se
Alltså, jag blir tokig av alla bra bloggar som jag hittar - det är ju nästan ett heltidsjobb i sig att bara ta sig igenom de på länklistan till vänster varje kväll (eller i alla fall några gånger i veckan)...

Idag var jag hur som helst på jobbet för första gången sedan i måndags, och det gick bra! Rösten svek mig några gånger, snoret stockades, hostan var djup och orken fanns väl inte där till 100%, men jag tog mig igenom det i alla fall! Och det var galet mycket folk idag...
Men jag klagar inte - december månad är den roligaste av alla att jobba i...

Däremot så fick jag en tråkig nyhet idag - en av mina kolleger blir uppsagd från och med 1 februari :-(
En underbar kvinna som besitter så fruktansvärt mycket kunskap, är aldrig sjuk, ställer alltid upp m m...MEN hon är 65 år, och det verkar vara ett problem!?!
Jag vet inte exakt bakgrund till uppsägningen, men åldern är den enda ursäkt jag kan komma på... Och det är en jävligt dålig ursäkt i så fall, för det viktigaste måste väl ändå vara kompetensen och hängivenheten till jobbet!?!
Usch, jag är så fruktansvärt besviken att jag inte ens vill tänka på det :-(

Nu ska jag sova - imorgon så jobbar jag i kassan kl 11.30 till 19.00...

Inga kommentarer: