fredag 14 december 2012

Sveriges invandringspolitik

Nu när jag redan är uppeldad efter Debatt igår så kan jag ju passa på att skriva ett litet inlägg om Sveriges invandringspolitik, SD och Martin Melins blogginlägg om detsamma också... Läste ni polisens inlägg som fick en sådan massiv kritik för några dagar sedan? 
Jag läste hans blogg precis nu, och jag fattar egentligen inte varför han har fått så himla mycket kritik!?!
För er som inte har läst inlägget så finns det här och jag har egentligen inte så mycket mer att tillägga när det gäller hans åsikter - vi tycker ganska lika...

Det han säger är i stort sett att vi ska ha en öppen invandring till Sverige och fortsätta att hjälpa människor som flyr ifrån krig, tortyr, våldtäkter m m, men att vi samtidigt ska ställa krav på de som kommer hit till oss. Och det är väl inget konstigt med det!?!
Självklart så tycker jag att de ska få fortsätta att utöva sin religion och sina traditioner (jag har absolut ingenting emot att det byggs moskeer eller att kvinnor bär slöjor eller att de firar sina högtider med fester), men de ska samtidigt anpassa sig efter de lagar och regler som vi har här!
I Sverige får man inte misshandla sin partner eller sina barn... Man får bara vara gift med en person i taget. Som kvinna så får man gå på disco och träffa killar. Barn har skolplikt. För att få socialbidrag så ska man vara aktivt arbetssökande (och då måste man kunna det svenska språket för att kunna komma ut på arbetsmarknaden).

Inga konstigheter!

Det som Martin Melin har fått mest kritik för och det som han har backat på är att han skrev att invandrare ska få EN eller maximalt TVÅ chanser gällande brottslighet - om en person snattar så ska han bli utvisad. Eller också ska han få två chanser, typ "om du gör om brottet igen så blir du utvisad", för då vet personen ifråga vad som står på spel.
Här fick han massor av kritik och backade (vilket kanske är förståeligt), men det han menade är ju att om Sverige ställer upp för DIG så ska du ställa upp för Sverige och därmed inte begå brott mot det samhälle som har hjälpt dig.
Och det är väl heller inte så konstigt...

Det som jag tycker är bra med Martins inlägg är också att han flertalet gånger påpekar att det inte är invandrarnas fel att Sveriges invandringspolitik ser ut som den gör, och att situationen många invandrare hamnar i ger upphov till brottslighet - det är väl inte konstigt att man känner sig utanför och missanpassad och skiter i att följa regler när man blir dåligt behandlad från början - man slussar ut invandrare i ghetton och låter dem sköta sig själva i stort sett...
Här är det ju upp till politikerna att avgöra hur många invandrare vi har möjlighet att ta emot varje år och hjälpa till en dräglig tillvaro!

Tänk att det ska vara en så himla känslig fråga att diskutera invandring.
Jag sitter själv här i skrivande stund och bävar för att någon ska kalla mig rasist för det tycker jag verkligen inte att jag själv är! Jag tycker bara att man ska anpassa sig efter det landet man bor i och att man ska ställa motkrav på alla (och det gäller även personer som är födda här i Sverige - ska samhället hjälpa dig med pengar till mat och hyra om du inte har något jobb så får du ställa upp för samhället och visa att du är tacksam genom att inte begå några brott exempelvis och samtidigt göra allt som du kan för att skaffa ett jobb så att du kan försörja dig själv)....

Inga konstigheter!

Det hela blir ju extra löjligt när vi ska sluta med våra svenska traditioner av rädsla för att invandrare ska ta illa upp... Vad jag vet så är det väl ingen som egentligen har protesterat mot att vi sjunger våran nationalsång på skolavslutningen - det är ju ingenting vi gör för att protestera mot invandrare, utan vi gör det av tradition och för att vi är stolta över vårt fina land. Om man inte tycker att Sverige är bra nog att fira så behöver man ju inte sjunga med i sången eller komma på avslutningen över huvud taget - alla har vi ett fritt val!
Och varför skulle någon ta illa upp över att vi sjunger våran nationalsång egentligen? Vi befinner oss ju i Sverige och här sjunger vi sången; om det inte passar så behöver man inte stanna här...
Har det inte varit tal om att man t o m ska sluta att sjunga den inför hockeymatcher o dyl? Jag tycker att det är helt sjukt!
Och det värsta är nog att det inte är invandrarna själva som protesterar, utan politiker som är rädda för att stöta sig med invandrarna... av någon anledning!?!

Nej, nu går ögonen i kors av allt jag har skrivit... Men det var ganska skönt att skriva av sig och jag hoppas att ingen har tagit illa upp av mitt resonemang!

RESPEKT!!!

Inga kommentarer: