lördag 1 februari 2014

Nybakade scones

Nu på morgonen så ställde jag mig och bakade scones, och hjälp vad goda de blev!!! Jag bröt fastan lite tidigare idag för att kunna äta lördagsfrukost med familjen, men jag stänger på jobbet ikväll så det blir inga problem att äta sista målet redan klockan sex... Det är ju inte så att jag kommer att sitta bänkad framför teven och lockas av att äta något gott framför Melodifestivalen direkt :-(
Som tur är så är jag ledig under deltävling 2 och 4, och när nummer 3 visas så slutar jag jobbet kl 16.45...
JAG ÄLSKAR MELODIFESTIVALEN!!!

Sconesen blev som sagt jättegoda, och nackdelen med det är ju att man lätt överäter; jag åt två stycken, men skulle lätt ha kunnat nöja mig med bara en... Nåja, nybakt bröd ska ju ätas direkt ;-)

Receptet hittade jag hos @caisalilla på Instagram, och här kommer det:

Vispa 4 ägg.
Tillsätt 4 dl mandelmjöl, 4 msk pofiber, 1 1/2 tsk bakpulver, 80 gram smält smör samt en nypa salt.
Rör ihop allt till en smet, och bred ut två runda kakor på en bakplåtspappersklädd plåt.
Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i 20 minuter...

Inga kommentarer: