tisdag 10 december 2013

Söta påsar

Kolla vilka söta dekorationspåsar vi har fått in på Ica Maxi - tänkte skippa pepparkakshuset i år, men nu kanske man får göra ett i alla fall... Eller inte - när ska det hinnas med?
Imorgon jobbar jag fram till Alvas luciauppträdande, på torsdag jobbar jag fram till Noels pepparkaksuppträdande, på fredag slutar jag kl 18.15 och tidigt på lördag morgon så drar jag och Alva iväg till Ullared och kommer inte hem förrän på söndag...

Nu ikväll så har jag stängt på jobbet och det var nog den värsta stängningen hittills! Det var jättemycket folk och jag låg hela tiden efter med mina sysslor, och när jag drog ner jalusiet klockan tio så var jag kokande het och knallröd i ansiktet och hade typ blodsmak i munnen... Och ändå fick jag lämna saker ogjorda pga att jag inte hann!
När jag kom ut till omklädningsrummet så frågade min kollega om jag hade feber; jag var ju helt rödflammig i ansiktet och såg helt slut ut... Men jag hatar att lämna saker ofärdiga eller att göra något hafsigt, så därför stressade jag runt som en liten iller tills det mesta var klart...

Men när jag kom hem så zippade jag upp en burk iskall Pepsi Max, så nu känns det helt okej igen :-)

Och jag är så nöjd med mig själv att jag har lyckats undvika att äta någon skit; igår köpte jag med mig en mörk, sockerfri chokladkaka hem (Marabou), men den är fortfarande oöppnad...

Nu ska jag spela lite Jelly Splash, och sen soooova! Och hålla tummarna för att Noel sover inatt; igår vaknade han typ 4-5 gånger och gnällde och ville ha välling...

Inga kommentarer: