onsdag 11 december 2013

Lucia-firande

Idag hade Alva sitt Lucia-firande i skolan och det var jättefint! Hon fick gå in först i ledet - stolt mamma ;-)
Jag tror att vi har en riktig showbiz-brud här, för hon älskar verkligen att stå på scenen och uppträda...

Efteråt kunde man köpa fika och jag var sååå sugen på en Kärleksmums, men jag köpte såklart ingen! Det har gått jättebra med maten idag också, men däremot så har jag ätit tre små bitar mörk 70%-ig choklad som vi hade i lunchrummet... Gott!

Nu ska det bli så himla skönt att sova! Efter helvetesnatten igår så kan det ju bara bli bättre... Noel har inte sovit på dagis idag (vi testar att sluta med vilan), så ni kan nog tänka er vilket humör han har varit på här nu ikväll :-(

Ps: tidigare idag fick jag en känsla av att jag verkligen älskar mitt jobb och att våran handlare är toppen (ursäkta fjäsket, men jag ville verkligen berätta om känslan för det är så skönt när den väl infinner sig)... Även om jag fortfarande skulle föredra dagtider så insåg jag vad det är som har gjort att jag ändå har stannat kvar så länge och inte sökt mer än ett nytt jobb det senaste året (det som handläggare på Försäkringskassan)!
Jag har störtsköna kollegor, omtänksamma stammisar och en bra chef - jag är tacksam, helt enkelt ;-)

Inga kommentarer: