tisdag 23 april 2013

Stressig dag

Jo, nu ska jag berätta om varför jag var så stressad i förmiddags - jag och Noel duschade, läste böcker och hade det mysigt och strax innan kl 11 så gick vi och lade oss för att vila lite...och vaknade upp med ett ryck 3 (!) timmar senare! Då var klockan tio i två, och kvart över skulle vi vara på dagis och dessutom så hade vi ju inte ätit någon lunch/middag...

Jag slängde alltså in en rulle risgrynsgröt i micron, och fem i halv tre var vi på dagis (de äter mellanmål kl 14.30).

På första jobbrasten så åt jag en kruskabulle (3pp) med 2 tsk Lätta (1pp) och 4 skivor skinka (1pp) och på andra rasten en jumbo-apelsin.

På tredje rasten slängde jag i mig en kabanoss (5pp) med bröd (2pp) samtidigt som jag följde med M och ungarna hem, släppte av dem och tog med mig bilen tillbaka - jag har ju stängt ikväll och VÄGRAR att cykla eller gå hem!

Dagen slutar på 22,5 pp, och med tanke på gårdagens frosseri så känns det jättebra att lämna några outnyttjade ;-)



Uppdatering: jag stannade ju inte alls på 22,5 pp igår - jag glömde ju helt bort att jag åt 2 Finncrisp (1pp) med 2 tsk Lätt & Lagom (1pp), 2 tsk kaviar (1pp) och ett kokt ägg (2pp) när jag kom hem. Och ett glas Pepsi Max ;-)

Inga kommentarer: