måndag 22 april 2013

Glutenfria scones

Som väntat gick det käpprätt åt hel...e efter den där chokladbiten; jag MÅSTE börja inse att jag inte bara kan äta EN chokladbit och nöja mig med det! Jag sprang runt som en jäkla sockernarkoman och letade efter godis i skåpen hela eftermiddagen, och nu sitter jag här och undrar vad sjutton det var som hände!?!

MEN jag deppar inte ihop för det, utan fortsätter som vanligt imorgon och ser veckobonusen som kraftigt förbrukad ;-)

När vi var på Ikea i lördags så köpte vi bl a bokhyllor till vardagsrummet och varsin säng till Alva och Noel, och nu har vi äntligen fått ihop och upp allting - hoppas att Noel inte trillar ur sängen inatt bara...

Och sen kom M på att han ju hade ett skrivbord i förrådet, så det har vi monterat ihop och ställt upp i vardagsrummet; vi har fått ett helt nytt hem ;-)

Nu ikväll så testade jag att baka glutenfria scones till M och de fick betyget "supergoda, och inte ett dugg svampiga":
Blanda ihop 4 dl Kockens mjölmix (blått paket), 2 tsk bakpulver och 1/2 tsk salt.
Tillsätt 1 1/2 dl mjölk och 3/4 dl flytande margarin, och rör ihop till en jämn smet.
Klicka ut en stor kaka på ett bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen i 250 grader i 10 minuter (tills den ser gyllenbrun ut)...

Inga kommentarer: