torsdag 23 februari 2012

Vätska i kroppen

Jag har ett återkommande problem = jag får ofta vattenblåsor under tårna... Och det är så irriterande för de kommer alltid på "trampdynan", så jämt när jag har dem så kan jag knappt gå :-(
Ofta kommer de under en tå i taget, och jag har aldrig klurat ut vad det beror på - jag har skyllt både på värme, svett, dåliga skor, hårt underlag, vätska i kroppen m m - och jag tror att jag har kommit på det! Eller ja, mina aningar lutar åt ett visst håll i alla fall...

Jag har nämligen kommit fram till att under tiden som jag käkade LCHF så fick jag inga blåsor! Nu däremot, när jag trycker i mig kolhydrater som om det inte fanns någon morgondag, så har blåsorna kommit tillbaka!
Kolhydrater binder ju vätska, och i mitt fall så verkar det stämma överens med mina symptom... Jag känner mig plufsig och uppsvälld, och det beror nog på att jag har mycket vätska i kroppen just nu!
På måndag så blir det definitivt LCHF igen...

Åh, en annan grej som sporrade mig tidigare idag var när jag provade kläder på jobbet... Vi ska få nya arbetskläder, och idag testade jag vilken storlek som jag skulle beställa - jag testade en skjorta i storlek M och den satt bra, och när jag skulle prova byxorna så började jag med stl 42... Och bytte ner till stl 40... Och till stl 38...
Det kändes så himla gött ;-)

Nu ska jag sova! Imorgon väntar jobb mellan kl 9-15, och sen blir det kalas för Noel (och Sofia)...

1 kommentar:

Vicky sa...

Gött, för dig att kunna byta ner dig i storlekar. Men vanan gör att man tar de större storlekarna först....
Grattis till din viktminskning.