måndag 27 februari 2012

Bra dag

Min första LCHF-dag efter uppehållet har gått bra!
Jag åt en macka med skinka till frukost, två Babybel och tre skinkrullar till mellanmål, broccolipure och kassler till middag, fyra skinkrullar och två köttbullar till mellanmål samt laktosfri filmjölk och Ica's nötblandning till kvällsmat.
Vanligtvis så brukar jag bara äta typ frukost och middag under en dag (och möjligtvis något lätt till kvällsmat), men nu i början när man brottas med sötsug och hungerskänslor så äter jag friskt av allt som är tillåtet för att inte hamna i dåliga banor igen...

Noel har varit febrig, seg och grinig hela dagen idag, men vi var ändå hos tandläkaren kl 10.00 i förmiddags (och fick massor av beröm för att vi inte har gett honom någon saft, torkad frukt = russin eller godis än), och eftersom Alva hemskt gärna ville vara på dagis fast jag och Noel var hemma, så fick vi ju gå dit och hämta henne kl 16.00 också. I typ snöstorm... Efter det så orkade vi inte gå hem, utan vi gick till Ica Maxi och storhandlade istället och så fick M komma dit och hämta oss ;-)

Men jag gick 2,8 km till dagis/tandläkaren samt 2,8 km hem. Och 2,1 km till dagis igen. Och därifrån till Elins Esplanad.
Jag är jättenöjd med den här dagen!

Jag är dödstrött också! Ikväll orkar jag inte sitta uppe och kolla på Big brother, utan jag går och lägger mig nu...
Godnatt!

Ps: jag var en match ifrån vinst på gårdagens Topptips också - nu MÅSTE det ju släppa snart! Jag har i och för sig kvällens Bomben kvar som jag inte har rättat än, och dessutom så ringde jag in onsdagens Topptips till jobbet förut... Håll tummarna!

Inga kommentarer: