onsdag 22 februari 2012

Tjockis

Imorse ställde jag mig framför spegeln och frågade mig själv:
- Åse, vill du verkligen vara en tjockis?
Svar: NEJ
- Vill du gå runt och ha småhuvudvärk jämt, och känna dig däven och smådeppig?
Svar: NEJ
- Vill du känna dig uppblåst och gasig?
Svar: NEJ

Och ändå så går jag ut i köket och brer två Pågen (ljust bröd bakat med sirap) till frukost - jag är ju helt allvarligt riktigt störd i huvudet!
Dessutom så har acnen blivit värre igen, så nu går det bara utför :-(

På fredag ska vi ju ha kalas för Noel igen, så det känns inte som någon bra ide att börja om på nytt nu... Men på måndag så lovar jag att ta tag i situationen och skärpa till mig igen!

Och på tal om Noel - mitt i all förvirring så har jag ju glömt att skicka in en bild på honom till "Firarhörnan" i SLA!!! Detta ska genast åtgärdas; det får bli ett grattis i efterskott i tidningen...

Idag ska vi testa på att vara på dagis på eftermiddagen och bl a käka mellanmål där, så snart ska jag väcka Noel och traska iväg... Vi stannar där ända till kl 17.00, och efter det så blir det en sväng till Elins Esplanad ;-)

Inga kommentarer: