måndag 23 november 2009

Pastasås med lövbiff...


Jag har verkligen blivit värsta köttätaren, och idag blev det pastasås med lövbiff och spagetti. Ljuvligt gott!
Jag stekte 5 skivor strimlad lövbiff med 1/2 gul lök och en burk champinjoner. Sedan kryddade jag med salt, soja, svartpeppar och vitpeppar. Sen hällde jag i en tetra Milda 4% och ca 1 dl vatten. Klart!
Allt som allt blev såsen ca 11 points, och den kan varmt rekommenderas!

Idag har jag ätit två skinksmörgåsar till frukost, VV-fiskgryta till lunch och detta till middag. Och ändå har jag 3,5 points kvar... vilka jag dock inte kommer utnyttja. Jag åt nämligen pastan som valfri mängd, och är proppmätt!

Nu vill Alva kolla lite på Pettsson innan hon går och lägger sig, så det är väl bäst att hon får göra det...
Hejdå så länge!

Inga kommentarer: