tisdag 24 november 2009

Morgonkaffet är en drog...

Imorse vaknade jag kl 07.15 med världens huvudvärk, så jag var tvungen att tassa upp och ta en Ipren. Sen låg jag där i sängen och funderade på vart huvudvärken kom ifrån; jag drack ordentligt med vatten igår, jag åt inget sött och jag höll mig till pointsen... Och sen kom jag ju på det: jag drack bara en enda kopp kaffe igår, och det var till frukosten!
Jag hade bara en halvtimmes rast på hela mitt jobbpass igår, och en kvart av den spenderade jag inne i Telenorbutiken, 10 minuter tog det att värma maten och de sista fem minuterna slevade jag i mig matlådan, så jag hann aldrig dricka kaffe.
Efter jobbet åkte jag och hämtade Alva, sen lagade jag mat och sen var ju klockan alldeles för mycket för en kopp kaffe; eller rättare sagt, jag hade inte en tanke på att ställa mig och brygga en kopp kaffe klockan åtta på kvällen. Och därför blev det som det blev - huvudvärk!

Nu har jag surplat i mig en megakopp kaffe och tabletten har börjat verka, så nu är det dags att sätta igång med dagens tråkiga sysslor: tvätt och städning.
Jag har 2 maskiner tvätt att köra plus att jag ska dammsuga hela lägenheten och skura golven, röja i Alvas rum, skura på toaletten och damma alla fönsterbrädor...
Shit, vad tråkigt!
Borde egentligen putsa fönstren i sovrummet också, men det orkar jag verkligen inte!
Funderar på att be M komma hit med allt mitt julpynt ikväll, för när allt är nystädat känns det ju nästan lika bra att passa på att börja julpynta också (även om jag hellre hade velat vänta med det tills 1:a advent... eller vänta lite, är det inte första advent nu till helgen? Då kan man ju verkligen lika gärna tjuvstarta nu i veckan).

Sådär, nu har jag ringt och bokat 2 biljetter till mig och Alva till MoraTräsk på fredag. De uppträder på kårhuset klockan 18.00, och Alva verkligen ÄLSKAR dem... Hon har två av deras dvd-filmer som hon dansar och sjunger till, och när vi var och såg dem på Gröna Lund i somras kunde hon typ alla sångerna utantill. Åh, vad det ska bli roligt!

Och imorgon ska alla vi brudar som jobbar i förbutiken gå ut och äta på Mangos - det var faktiskt mitt initiativ, och alla hängde på! Det är så sällan man har tid att prata på jobbet och man lär ju verkligen aldrig känna varandra när man bara går om varandra hela tiden, så nu ska vi träffas och bara umgås och snacka skit och äta god mat, och det ska bli så himla mysigt!

Och vet ni vad jag ska göra på tisdag? Jo, åka till ULLARED!!!
Min kompis Camilla undrade om jag var sugen på att följa med, och det är väl klart att jag är...

Nej, nu rinner tiden verkligen iväg här och det är dags att sätta igång med röjningen här hemma! Vi lär ju höras fler gånger under dagen... hej så länge!


Inga kommentarer: