tisdag 3 november 2009

Dagens middag:

Ris och benfri kotlett med champinjonsås...
Fick ett ryck igår och köpte en förpackning med 3 små benfria kotletter, trots att jag inte hade en aning om vad man kunde göra med dem eller hur de skulle tillagas. Sen hittade jag ett recept på Internet där man skulle lägga dem råa i en ugnsfast form och göra en sås och hälla över, men jag kände att jag ville steka dem, så jag modifierade receptet lite...
Jag stekte kotletter och champinjoner, hällde över 4 msk Milda mini och 1 burk Minifraiche, ganska mycket soja, lite senap och kryddade med salt, vitpeppar, svartpeppar och Kött- och grillkrydda.
Mmmm... det blev jättegott!
Köttet är 2 points/styck och såsen totalt 9 p, så middagen "kostade" sammanlagt 7,5 points.
Och frukosten landade på 6 points (2 polarkraft extrem med Lätt & lagom och skinka, 1 dl K-special och 1 dl mellanmjölk, en kopp kaffe), så nu är jag uppe i 13,5 points hittills idag.

Nu ska jag göra iordning en god kopp kaffe, och sen sjunka ner i soffan och slappa... Det är skönt att vara ledig!

1 kommentar:

Helen sa...

ah visst är det gott med kotletter å svamp- mmmmm.. måste jag göra nån dag.. fast vi brukar äta kokt potatis till med ris är nog götta det.. kram