tisdag 3 november 2009

Fattig som en kyrkråtta...

Faan, vad det är tråkigt att ALDRIG ha några pengar...
Förut kikade jag in på min Internet-bank och upptäckte till min stora fasa att jag har 564 kronor kvar, och det är den 3:e i månaden... I och för sig har de felaktigt dragit lite mer än tusen kronor för min bil som jag inte ens äger längre, men ändå... Och när jag ringde till finansbolaget sa de att de inte hade fått in några pengar för bilen, och när jag då ringde försäkringsbolaget och ifrågasatte det, så hade de visst betalat in bilen...
SHIT, jag orkar verkligen inte med nåt sånt här trassel nu också!
Samtidigt är det väl ingen idé att stressa upp sig, för som mamma alltid sa: "ALLT ORDNAR SIG"... Jag får helt enkelt lita på hennes ord i en stund som denna...

Hur som helst, ikväll är det Winnerbäck som gäller och det ska bli helt underbart kul att få se och höra honom - min husgud! Lyssnar på skivan i bakgrunden just nu, och jag ÄLSKAR honom!

Viktmässigt går det väl sådär... Eller ja, det går faktiskt bra, för jag fortsätter att gå ner i vikt, men jag måste väl erkänna att jag fuskar lite väl ofta nu för tiden :-)
Igår var det reflexpromenad och korv med bröd på Alvas dagis, och när jag redan hade förstört pointsen för dagen kunde jag ju lika gärna fortsätta med 2 korvar med bröd till samt lite ostkrokar när jag kom hem...
Inte ett alldeles sunt tänkande, eller hur?
Och sen får jag väl erkänna att jag är lite väl frikostig med maten på helgerna.. men det är ju så mysigt och gott att äta ute och "unna" sig...
Äh, jag behöver väl inte sitta här och förklara mig - ni som läser bloggen vet ju hur det är...

Vad har hänt annars i mitt liv den senaste tiden?
Det har varit lite turbulens mellan mig och M i helgen, vilket till stor del är mitt eget fel, men nu verkar det som att vi är på väg att reda upp det i alla fall... Även om vi aldrig kommer bli tillsammans igen, så har vi ju ändå Alva ihop så det måste ju funka hyfsat bra mellan oss.
Jag känner att jag mer och mer börjar hitta tillbaka till mig själv igen, och det känns bra!
Jag är så otroligt tacksam för alla mina vänner som finns här för mig, både gamla och nya :-)

Inga kommentarer: