lördag 21 november 2009

Jag lever...bara så ni vet!

Igår var jag jätteduktig och höll mig till mina points hela dagen, men sen sket det sig när M föreslog att vi skulle äta thai-mat... Han och Alva hämtade mig efter jobbet och så skjutsade han in mig till stan så att jag kunde lösa in en bankgiro-blankett, och sen var vi båda hungriga och så blev det som det blev... Jag åt 3 små rätter; biff med bambuskott, friterade räkor och kyckling med currysås.
Och när jag ändå hade sabbat min dag fortsatte jag med en halv påse lättsaltade naturchips och några salta döskallar och några Ferrarribilar...
Ja, jag vet att det är lågt, men det var ljuvligt gott i alla fall :-)

Idag har jag varit nära att ge upp flera gånger, men jag har faktisk hållit mig och nu ska jag snart gå och lägga mig.
Till frukost blev det en ciabatta med smör och skinka (6,5p), till lunch VV-köttgryta med ris (6,5p), till kvällsmat en fralla med smör och ett kokt ägg (5p) och nu när jag kom hem hade jag 1 point kvar och för den åt jag en knäckemacka med smör och ett päron (1p).
Utöver detta har jag ätit 2 äpplen och 5 clementiner idag, och druckit både Cola zero och julmust light.

Nu ska jag slappa lite och sen gå och lägga mig... Godnatt!

2 kommentarer:

Slaktarn sa...

skönt å höra :-)

Glenn sa...

JAG HAR EN SYSTER!!!!!!!!!