onsdag 13 augusti 2008

Seg idag...

Idag känner jag mig jättetrött och seg, och vet inte om det beror på att man äter sämre igen nu när pointsen inte är med i bilden längre... det är säkert så. Trots allt tycker jag att jag sköter mig GANSKA bra - igår åt jag visserligen en halv påse micropopcorn, men jag drack Cola light till, och idag när mamma kom förbi och fikade gjorde jag iordning en fruktsallad och Lätt-vaniljglass. Det känns såååå mycket bättre nu när jag inte är fixerad vid pointsen längre, och jag oroar mig inte heller för jag VET att en vacker dag så är jag supermotiverad igen, och då tar jag tag i det direkt. Däremot blev jag lite småsugen på att någon gång testa Allevó-metoden - det är en kille på jobbet som har druckit soppa i 3 veckor nu och han har gått ner massor... Visserligen går man ju upp allt igen när man börjar äta som vanligt, men hans argument är att han vill ha en snabb viktminskning för att bli inspirerad och motiverad, och han har redan blivit sugen på att börja motionera nu just för att få fortsätta vara smal även när han börjar äta vanligt. Jag har alltid varit emot dieter som förespråkar bars och soppor och drinkar och skit, men jag tror att det kan behövas för vissa. Man blir ju inte jättemotiverad av att gå ner ett halvt kilo på en vecka...
Hur som helst är det inget jag ska testa på i nuläget, jag är bara lite nyfiken inför framtiden!


4 kommentarer:

Helen sa...

det är säkert därför du är trött... nä soppor å dieter är inget för mig heller.. mest nyfiken hur det går för dom som gör det...
skönt att du mår lite bättre när du inte tänker på pointsen...

ha en trevlig kväll
kram

Anonym sa...

Det med soppor & så tycker jag att du ska hålla kvar i minnet.
Jag testade ju det i januari i år, just som din jobbarkompis, för att bli motiverad & få en skjuts!
Å det funkade kanon, efter det började jag direkt på vv.
På 5 veckor gick jag ner 13 kg=)
Å det är bara i början det är kämpigt sen går det som på räls=)
Funderar faktiskt på att börja igen, jag har liksom du..INGEN motivation*suck*
Kram

Anonym sa...

Haha..mm smaskens!
Den pizzan lät god=)
Vi kanske ska starta en sån gourme' blogg istället;) *skämtar*
Jag håller med, känns "skönt" att veta att du också känner lika som mig..att det finns fler liksom!
Jag följde Cambridge metoden..de har både kalla & varma soppor..likaså bars & endel godis & grejjer man kan smaksätta vattnet med. Men det är jäkligt dyrt! Mellan 400-500 i veckan..
Men det är det värt!
Själv har jag käkat hemmagjord hamburgare idag.
Kram

QvinnaDeLuxe sa...

Pulver dieter funkar enbart om du har en plan för tiden efter i beredskap. Annars går du upp direkt igen.
Jag testade Nutrilett, gick ner 5 kg på 3,5 vecka, bra med hur fan håller man det när man bara ätit 550 kcal/dag i 3,5 vecka???

/Q