torsdag 7 augusti 2008

Hej igen!

Nu har jag kommit hem ifrån jobbet, lagat mat, käkat, diskat, haft besök av Alvas mormor och morfar (mamma, alltså) och har precis sjunkit ner i datorstolen för att skriva några rader. Idag har jag ätit alla mina 18 points, och det är så jävla typiskt, för när jag väl är duktig och äter alla mina points så är jag dödshungrig efteråt istället.
Men jag lydde Helenes råd idag och käkade lagad lunch och middag= inga smörgåsar. Jo, till frukost slank det ner en, men inte nu ikväll.
Imorse åt jag en Polarkraft extrem med smör, minikeso och saltgurka, lättfil och flingor och kaffe (4p). Till lunch åt jag fullkornspastasnäckor, quornfärssås och minimorötter (7p), till mellanmål 1 äpple och 1 päron, och nu ikväll stekte jag quornpyttipanna och åt med 3 skivor inlagda rödbetor (7p).

Alltså, jag tycker att det funkar riktigt bra att käka viktväktarmat och så, men det som är jobbigt med att banta är vetskapen om att man inte får äta vad man är sugen på när man vill. Som förut till exempel, var jag jättesugen på lite mer pyttipanna, men vetskapen om att jag hade ätit det jag får lov att äta idag, gjorde att jag blev sur och mer hungrig. Jag VET att jag kan gå till kylskåpet och hämta en hel påse morötter och käka tills jag blir mätt, men det är inte det som är själva grejen, utan det att man INTE FÅR äta det man vill ha. Irriterande! Är jag sugen på en chokladbit eller en hel påse chips en vardagkväll så vill jag äta det - jag vill inte vänta tills på lördag och då käka typ 10 salta pinnar... Förstår ni vad jag menar? Äsch, jag är bara gammal och bitter och hungrig...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, jag förstår precis vad du menar!!
Känner exakt samma sak...
Men men..om man står ut nu ett tag så kommer sötsuget minska..

Du! Jag har en utmaning åt dig inne på min blogg..välkommen till mig & anta utmaningen;)
Kram

Cornelia sa...

Jag förstår vad du menar, men vi kan ju vara eniga om att det bara är huvudet som spelar en ett spratt :-)
Kram och pepp

Helen sa...

vet precis hur du känner dig.. men jag har laddat med smågodis till lördan.. men kommer ihåg tiden som VV då var det salta pinnar varje lördag.. känns skönt för mig att inte räkna så jag kan stoppa i mig lite mer än så.. får motionera mer istället då men jag förstår dig helt att du vill köra VV för då har man nåt att utgå ifrån..
tänk att du lydde mitt råd.. hihi... visst kan du äta mackor inte det utan byt inte ut ett mål mat mot mackor.. det är det viktigaste...
nu ska jag lägga omkull mig.. kram kram

Anonym sa...

Ja jag förstårdig oxå:) Kan bli tokig på sådana saker när man sitter ochtänker.

Men kämpa på.
Kram