tisdag 6 november 2007

Vidrig dröm...

Idag öppnade jag på jobbet och det brukar jag i stort sett aldrig göra, så när klockan ringde 6.30 i morse höll jag på att avlida... Jag känner att jag är helt slut i kroppen, så jag lägger mig nog samtidigt som Alva idag, typ kl 19.30...

Måste ju berätta om den sjuka drömmen jag hade också - jag drömde att jag låg i badet hemma hos någon (?) och det fanns ingen dörr in till toan. Plötsligt ringer det på dörren och 4 okända farliga män kliver in. En av dem går in till mig, råstirrar och säger sen till sin polare: "Skjut henne". Jag får verkligen panik, men han tvingar mig att lägga mig på magen i badkaret, och sen skjuter han mig i ryggen... Jag känner en fruktansvärd smärta, sen vaknar jag tvärt och tittar på klockan och då är hon exakt 6.30. Några sekunder senare ringer väckarklockan... Vad betyder den här vidriga drömmen?

Imorgon ska jag lämna Alva tidigt på dagis igen, så då får jag lite egentid mellan 11.15-14. Hmm, vad ska jag göra då? Det är ju så FRUKTANSVÄRT kallt ute, så det känns lite väl magstarkt att gå halvmilen på berget, så jag funderar på om jag ska ta en sväng till badhuset och simma några längder?! Grejen är bara att jag tycker att det är så himla tråkigt att göra saker själv. Men jag måste ju bli vuxen snart och det är ju faktiskt inte farligt, så vid närmare eftertanke blir det nog badet...

Det här har jag ätit idag:

TISDAG 6/11

2 vallmobräck 4p
4 tsk Lätta 2p
gurka, tomat 0p
1 kokt ägg 2p
kaffe 0p
fullkornsspagetti 3p
quornfärssås 3p
1 tsk ketchup 0p
1 äpple 0p
2 Polarkraft Extrem 2p
2 tsk mjukost 0,5p
gurka 0p
1 dl miniyoggi 0,5p
1/2 dl K-special 0,5p
2 clementiner 0p
5 dl popcorn 1p
SUMMA: 18,5 POINTS

Inga kommentarer: