söndag 25 november 2007

Slut med matscheman...

Har bestämt mig för att sluta skriva ner allt jag äter här i bloggen, för vem kan det intressera egentligen? Det är ju inte så att jag har skrivit ner underbara recept på sånt som jag har tillagat, utan jag har ju verkligen bara skrivit ner allt rätt upp och ner, och det är ju faktiskt rätt tråkig läsning....

Så ursäkta mig, kära läsare, om jag har tråkat ut er!

I fortsättningen skriver jag nog bara ner mina tankar och funderingar, som överskriften antyder.
Jag kan ju börja med att berätta att jag var jätteduktig i fredags - åt bara 12,5 points - men igår slutade jag på 19 points och nu ikväll har jag ätit en barnpizza med tomat, ost och champinjoner (plus sallad och kebabsås). Men den stora skillnaden gentemot i torsdags, är att jag inte alls mår dåligt över dagens pizza! Jag kände att jag var sugen och tog beslutet att äta den och må bra. I torsdags däremot, tappade jag kontrollen fullständigt och det var nog det som skrämde mig mest och fick mig att känna sån fruktansvärd ångest! Jag led av ätstörningar när jag var yngre, och lite rädd är jag nog för att jag ska drabbas igen... Efter att man har fått en sån mani och gått lös på ALLT som går att äta, så inser man ju att man nog är i sämre skick än vad man har trott... Jag menar, det är ju ett sjukligt beteende!
MEN, jag har lovat både mig själv och min underbara pojkvän att jag inte ska älta det här mer, så nu nämner jag det inte igen, utan kör på som vanligt imorgon igen.

Godnatt allihopa, och sov gott!!!

Inga kommentarer: