måndag 19 november 2007

Firad födelsedag!

Jaha, då har man firat sin 31:a födelsedag också... Igår var släkten här i två omgångar, så vi hade folk här från kvart i elva på förmiddagen till sex på kvällen... Alva var helt genomtrött när alla hade gått, så hon somnade redan kl 19.00! Jag la mig bredvid henne och läste lite, men runt 21-tiden däckade jag också... Vilken dag! Men det var samtidigt jättetrevligt, och det är ju aldrig tråkigt att få presenter. Jag fick en taklampa till hallen, en morgonrock, lotter, 1000 kronor, en bodylotion, ett set med uppläggningsfat för tacos, choklad (hmmm...), doftljus, ögonskugga, blommor, två böcker ("De skamlösa" och "Smuts") och två ljuvliga badbomber från Lush.
Jag hade inte jättmycket kakor att bjuda på med tanke på mitt eget viktväktande, men jag bjöd på färska wienerbröd, Smarry cocosstänger, After Eight och två olika tårtor/kakor: Delicato Toscanatårta och Frödinge Kolatårta. Jag tog varsitt smakprov på tårtorna, och den sistnämnda var helt LJUVLIG!!! Riktigt söt och sliskig, men väldigt god... Trots mina små smakprov lyckades jag hålla mig inom ramen för mina points, främst kanske för att jag åt väldigt lite till frukost och för att jag skippade kvällsmackan... :-)

Här kommer mitt matschema för lördag och söndag:

LÖRDAG 17/11

1 Polarkraft Extrem 1p
1 tsk mjukost 0p
1 msk minikeso 0p
körsbärstomater 0p
1 dl miniyoggi 0,5p
1/2 dl K-special 0,5p
kaffe 0p
1 clementin 0p
Felix fullkornspaj 7p
1 1/2 msk creme fraiche med paprika & chili 1p
coca cola zero 0p
kaffe 0p
1 clementin 0p
2 After Eight 1p
2 Polarkraft Extrem 2p
1 skrattande kon light 0,5p
tomat, gurka 0p
2 msk minikeso 0,5p
3 Tuc-kex 1p
1 msk mjukost med gräslök 1p
SUMMA: 16 POINTS

SÖNDAG 18/11

1 Polarkraft Extrem 1p
1 tsk mjukost 0p
1 msk minikeso 0p
saltgurka, tomat 0p
1 dl miniyoggi 0,5p
1/2 dl K-special 0,5p
kaffe 0p
1 clementin 0p
1 Smarry cocosstång 1p
en bit Toscanatårta 3p
en bit kolatårta 4p
julmust light 0p
kaffe 0p
2,5 dl kokt ris 3,5p
korvstroganoff 4p
1 clementin 0p
SUMMA: 17,5 POINTS

Inga kommentarer: