måndag 5 november 2007

Pizza utan ost... :-(

Idag var vi på BVC med våran lilla prinsessa, för det var dags för 18-månaderskontroll. Hon följer vikt- och längdkurvan som hon ska, och det var ju befriande att höra. Tyvärr fick hon en vaccination idag också, och jag tycker att det är så himla jobbigt med sprutor! Jag kunde inte ens vara kvar i samma rum, så jag stod utanför dörren och mådde skit!

Efter det åkte vi iväg till Lidköping och strosade runt lite. Vad svårt det är att hitta nåt gott att äta ute när man är vegetarian och viktväktar! Visst skulle man kunna pina i sig typ en grönsallad utan dressing, men hur kul är det? Nej, jag tog en pizza utan ost istället... ungefär lika tråkigt, kunde jag konstatera i efterhand. Trots att jag unnade mig hela 3 tsk dressing, kändes det som att käka knäckebröd ungefär.

På tal om nåt helt annat - nu ikväll trillade dottern baklänges och slog huvudet i golvet när hon skulle klättra upp på en fotpall jag har i vardagsrummet, så jag är hur nojjig som helst över att hon har fått hjärnskakning... Hon har precis somnat, och jag springer och kollar om hon andas hela tiden... Stackars min lilla bebis, hon har inte haft det lätt idag! Först sprutan och nu det här... Min lilla gullegris! Men något positivt har kommit ur den här dagen i alla fall - jag och min f d sambo är ganska överens om att flytta ihop igen! :-) Efter ca 6 månader som ensamstående känns det helt underbart! Vi SKA vara tillsammans, så enkelt är det! Håll tummarna för oss!

MÅNDAG 5/11

1 Polarkraft Extrem 1p
1 tsk mjukost 0p
1 msk minikeso 0p
sallad, tomat 0p
1 dl miniyoggi 0,5p
1/2 dl K-special 0,5p
kaffe 0p
1 Vego-pizza utan ost 10p
3 tsk kebabsås 3p
kaffe 0p
2 clementiner 0p
1 Polarkraft Extrem 1p
1 tsk mjukost 0p
1 msk minikeso 0p
1 liter popcorn 2p
julmust light 0p
SUMMA: 18 POINTS

1 kommentar:

batgirl sa...

Vad roligt att ni ska flytta ihop igen. Det känns tryggt att vara 2. Vara 2 att sköta om allt, plus att ha någon att kunna prata med om det känns jobbigt...
Lycka till!