lördag 17 november 2007

Jag har syndat...

Igår var det fredag och allt började så bra med nyttig frukost och points-fattig lunch, men sen träffade jag M efter jobbet och han föreslog att vi skulle ha myskväll och äta hemmagjord pizza, och då var det kört!!! Visst skulle jag ha kunnat äta en likadan pizza som vi gjorde förra gången, men han var sugen på en med tacofärs och nachochips, och jag var inte sen att hänga på... Ja,ja... jag har ju faktiskt bara överskridit mina points en enda gång sen jag började, så det känns helt okej ändå. Det här var vad jag smällde i mig i fredags:

FREDAG 16/11

1 Polarkraft Extrem 1p
1 tsk mjukost 0p
1 msk minikeso 0p
gurka 0p
kaffe 0p
1 äpple 0p
fullkornsmakaroner 3p
1 quornfilé 1p
svamp- och purjolökssås 2p
3 Tuc-kex 1p
1 msk mjukost med gräslök 1p
julmust
hemmagjord pizza med kebabsås
nachochips
8 rutor Marabou Nonstop
SUMMA: ALLDELES FÖR MÅNGA...

LÖRDAG 17/11

1 Polarkraft Extrem 1p
1 tsk mjukost 0p
1 msk minikeso 0p
körsbärstomater 0p
1 dl miniyoggi 0,5p
1/2 dl K-special 0,5p
kaffe 0p
1 clementin 0p
Felix fullkornspaj 7p
1 1/2 msk Creme fraiche paprika & chili 1p
körsbärstomater 0p
coca cola zero 0p
kaffe 0p
1 clementin 0p
2 After Eight 1p
2 Polarkraft Extrem 2p
1 skrattande kon light 0,5p
2 msk minikeso 0,5p
tomat, saltgurka 0p
3 Tuc-kex 1p
1 msk mjukost med gräslök 1p
SUMMA: 16 POINTS

1 kommentar:

batgirl sa...

Det är bättre tror jag att laga hemgjord pizza, För i pizzerians pizza är det ju ändå 36 points. Så du har nog gjort ett bra val iallafall...Kram