söndag 5 oktober 2014

Nedstämd

Usch, jag vill typ bara lägga mig i ett varmt bad och sen låsa in mig någonstans... Jag blev så himla off helt plötsligt :-(
Allt känns hopplöst och tråkigt, och jag är så jävla trött på att vara fet och ständigt banta och aldrig känna mig nöjd!

Som i helgen till exempel; i lördags var det kanelbullens dag, och istället för att njuta av en varm, nybakad kanelbulle så fick jag blanda ihop en LCHF-variant som var så jävla äcklig att jag höll på att spy! Den smakade typ äggstanning, och var vidrig...
Och när jag och M äntligen fick lite egentid så att vi kunde gå ut och äta, så fick jag skippa de goda potatisklyftorna med följden att jag blev vrålhungrig igen efter mindre än två timmar... Och vad åt jag då? En jävla korv liksom!

På kvällen åt barnen smågodis, M åt chips och jag tryckte i mig en chokladmousse i brist på annat... Jag vill också ha godis!!! Jag gillar inte ens mörk choklad egentligen...

Idag åt jag några skedar korvstroganoff utan något till när vi åt middag... På Aspö fick jag tacka nej till äppelkaka med vaniljsås. När vi var och handlade köpte M och Noel varsin vit Magnum (jag köpte en Loka)... Och förut när vi gick på bio så käkade alla popcorn - utom jag!

Fy faan, vad jag är less på det här!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

1. Börja älska dig själv för den du är. 2. Inse ditt egna värde: fet eller smal spelar ingen roll, du är du och duger alldeles perfekt så. 3. Ta tag i dina sorger, tillåt dig sörja ett tag och släpp alla måsten och all stress kring din vikt. 4. Fråga någon som du litar på hur de ser dig, bevara sen det i ditt hjärta. 5. Börja dagen med ett leende. 6. Avsluta dagen med "Tack för idag, jag gjorde vad jag kunde och ingenting kunde ha blivit bättre". 7. Tro på dig själv. 8. Lev livet, livet är för kort för att inte tycka om sig själv. 9. Fråga dig själv hur du vill att resten av ditt liv ska se ut. 10. Njut av livet och din familj-glöm inte bort att leva!

Alexandra sa...

Det känns som att det mesta skulle lösa sig om du bara började röra på dig regelbundet. Det är inte många människor som kan äta allt det där (som du tackade nej till ihelgen) utan att gå upp i vikt om de inte motionerar. Köp ett gymkort och börja gå på pass!

Unknown sa...

Håller med båda ovanstående!! :) Försök hitta en träningsform du gillar (alternativt ladda telefonen med bra musik, på med gympadojorna och ut och gå eller jogga) istället för att "offra" massor för olika dieter kan du offra några timmar i veckan på träning, och därigenom både få en kropp som mår bättre och slippa allt fokus på maten. Kram!!!

jimmy sa...

Älskade syster du är så superfin som du är. Tror att alla i din omgivning tycker likadant. Du måste bara inse det själv!. Stor bamsekram ifrån mig :)
/Lillebror

Anonym sa...

Du är jätteduktig som kämpar o står mot massa men kan du inte ha ätar dagar fredagar o lördagar och äta som familjen och sen dra in på vardagar samt promenera 3-4 ggr i veckan. kram lycka till tjejen