lördag 11 oktober 2014

Byta plats

Nej, nu fyller Noel 4 år om ca fyra månader, så det har blivit dags att låta honom åka framåt i bilbarnstolen... Vi har kört fram passagerarsätet så långt det går och han får ändå inte plats med benen, så imorgon kommer jag att ändra stolen!
Trafikverket rekommenderar ju barn att åka baklänges tills de fyller 4 år (minst), och nu har vi följt det rådet så länge det gick...

Ikväll har jag käkat både godis och chips, så jag känner att migränen är i antågande; jag har förberett mig med ett glas vatten och ett rör Treo om jag vaknar inatt...

Tidigare idag läste jag att två personer hade skickats hem från Big brother pga sexuella övergrepp/våldtäkt inne i huset, men efter att ha sett klippet tycker jag att det var helt fel beslut! John är ett svin och han diskades med all rätt, men även om Philip har en skev kvinnosyn och beter sig allt annat än gentlemannamässigt alla gånger, så var det fel att skicka ut honom! Han satt ju för faan bara där på stolen...
Och när det gäller Caroline så ville hon ju vara med på det de höll på med!
Det var fel av John att hålla för dörren, men hon sa ju inte en enda gång att hon ville gå ut ur rummet!!!

Jag har läst massor av inlägg om detta idag, och folk verkar tycka ungefär lika mycket åt båda hållen, men man måste komma ihåg att det är vuxna människor med ett eget ansvar som går in i huset!
Sen kan man tycka vad man vill om programmet och om att de serveras sprit och cigaretter och att de har sex framför kameran m m, men det är fortfarande ett spel om pengar och ett socialt experiment...

Herregud, om nu Caroline hade tyckt att det var så jobbigt så kunde hon ju bara bett om att få gå ut ur rummet. Alternativt kunde hon ha ropat på hjälp från de andra deltagarna... Eller bett Big brother om hjälp - deltagarna vet ju om att de är iakttagna dygnet runt!
Sen att hon skulle ha så dålig självkänsla och inte vågade göra något är ju bara bullshit; hon satt ju och sa att hon ville suga av Philip... (Sen ska hon givetvis inte bli tvingad till det av John, men det hände ju ingenting)...

Ingen blev tvingad till någonting!!! Och ingen mådde ju dåligt av det efteråt (vad jag har förstått så kysste hon ju t o m Philip efteråt när de hade kommit ut ur rummet)!?!

Nej, sluta göra tjejer till offer! John hetsade och åkte ut med all rätt, men om Philip åkte ut så tycker jag att Caroline också skulle åka ut - ingen av de gjorde ju någonting mot den andre...

Ja ja, gjort är gjort och ingen av dem kommer ju att komma in igen, men det är tråkigt att det ska bli såna överdrivna rubriker och orättvisa konsekvenser!

Nu orkar jag inte debattera dokusåpor längre så jag går och lägger mig... Godnatt!

Inga kommentarer: