söndag 26 oktober 2014

Nära döden-upplevelse

Idag hände nåt riktigt otäckt på jobbet - helt plötsligt sken det upp i galleriagången och sen följde världens knall; jag var helt säker på att det var en bomb och att ett rån var på gång!!!
Kunder blev skräckslagna och rusade ut ur butiken, larm drog igång i intilliggande butiker och ingen visste vad som pågick...

Efter diverse vittnesmål kom det fram att ett gäng ungdomar hade kastat in en (troligtvis hemmagjord) smällare i byggnaden!
Tänk om skyltfönster hade krossats! Tänk om någon hade blivit skadad!

Alltså, jag blev så jävla rädd!!!

Men nu känner jag mig mest förbannad... Vad är det för idioter som gör en sån här grej!?!
Tänk om några äldre hade varit i närheten och fått hjärtinfarkt eller nåt! Eller nåt litet barn som hade sprungit åt det hållet!

Man får sig dock en tankeställare varje gång nåt omvälvande händer... Och nu ska jag försöka att släppa detta och sova gott!

Ps: håll tummarna för mig imorgon - tredje vägningen på Viktväktarna...och jag har mens :-(

Sov gott allihopa!

Inga kommentarer: