måndag 20 oktober 2014

Frukost 5 pp

Och vet ni vad - imorse när jag ställde mig på vågen så visade den -2,3 kg första veckan... Det känns så jäkla bra!!!

Dock så blev jag så himla konfunderad imorse för min outnyttjade veckobonus stod fortfarande kvar på 27 istället för att förnyas med 49, och då fick jag svaret på VV:s forum att veckobonusen laddas om på vägdagen, och jag väger mig ju på fredagar... Rent psykiskt känns det helt fel - man vill ju spara in propoints på veckorna för att kunna unna sig lite extra på helgen, men nu får jag alltså mina vb på fredagen. Tänk då om jag gör av med alla vb under helgen; då har jag inga livlinor kommande vecka... Det är ju lättare att anpassa helgätandet när man vet hur många propoints man har kvar från veckan innan!

Alternativet skulle ju vara att byta vägdag till måndagar, men det vill jag ju inte heller för man unnar sig ju som sagt mer på helgen och väger således troligtvis mer en måndag än en fredag...

Vilket härligt i-landsproblem, va!?!

Inga kommentarer: