onsdag 28 augusti 2013

Psykopat

Jag vet inte vad jag har för en konstig dragningskraft på konstiga och obehagliga personer - nu ikväll så kom det fram en drogpåverkad psykopat till mig på jobbet och krävde att jag skulle hjälpa honom att få ut hans medicin mot sin schizofreni, annars skulle minsann "varenda jävel inne på Elins Esplanad råka jävligt illa ut"!

Jag förklarade att det inte fanns så mycket jag kunde göra för att hjälpa honom, men jag tog ändå emot hans mobil (han ville att jag skulle kräva att få prata med en ansvarig läkare på ett nummer som han ringde upp), och under tiden så smög jag iväg och ringde till kassaledaren och bad henne att skicka ut en väktare till undsättning...

Psykopaten gjorde klart för mig att han "kunde vara jävligt snäll, men även jävligt elak" om jag inte hjälpte honom med detta... Sen bad han att få tända en cigarett, vilket jag nekade honom till, och sen helt plötsligt så började han att traska bort mot Apoteket.

Vid det här laget hade väktaren kommit, och det slutade i alla fall med att ytterligare en väktare samt polisen blev inkopplade och sen tog de honom!
Han hade visst varit inne i en massa olika butiker och varit riktigt otrevlig och snattat, så det var skönt att de tog med honom! Jag var helt skakig efteråt... :-(

Nu ska jag försöka att varva ner och sova, för väckarklockan ringer om sex timmar...

Inga kommentarer: