tisdag 27 augusti 2013

Frukost

Jag var inte alls så superhungrig imorse som jag trodde att jag skulle vara... Lite molande huvudvärk låg dock där och tryckte, men den försvann så fort jag gick upp!

Till frukost så fick det bli en tallrik naturell yoghurt med en glutenfri müsliblandning (russin, solroskärnor, boveteflakes, cornflakes, pumpakärnor, rispuffar och fikon) samt lite kanel-granola, linfrön, valnötter och torkade aprikoser. Och ett kokt ägg med kaviar. Och en kopp te med lite mjölk.

Det känns skitbra att jag klarade mig så bra igår! Tänk om jag ÄNTLIGEN har hittat en metod som funkar för mig och som jag kan stå ut med under en längre period... Hoppas!

LCHF mår magen jättebra av, men samtidigt är det inget jag kan följa för resten av mitt liv känner jag... Och det känns verkligen inte "normalt" att äta så pass mycket fett som dieten förespråkar!
Viktväktarna VET jag att jag går ner i vikt av, men att hålla på och räkna kalorier och väga/mäta allt man äter varje dag är inte heller hållbart livet ut!

Jag ska testa att köra 5:2 under en period nu och se hur det funkar, och det bästa av allt är att M är sugen på att testa också - det är ju alltid lättare när man är två ;-)

Inga kommentarer: