onsdag 14 augusti 2013

Nybakade frallor till frukost

Blev så himla sugen på en god ostmacka till frukost, så jag ställde mig och bakade frallor bara sådär ;-)
Gjorde fyra av dem som ostfrallor med riven ost ovanpå, och tänkte använda de två med sesamfrön på som hamburgerbröd!

Kommer inte ihåg vart jag hittade receptet men länkar dit när jag har letat upp rätt adress... ;-)

Vispa ihop 2 ägg, 2 dl fet yoghurt och 50 gram rumsvarmt smör med elvisp.
Tillsätt 2 dl mandelmjöl, 1 dl pofiber, 2 msk fiberhusk, 2 tsk bakpulver och 1/2 tsk salt, och rör runt med en slev till en jämn smet/deg (jag har hört att man aldrig ska vispa en smet med elvisp efter att man har tillsatt bakpulver - jag har ingen aning om ifall det stämmer, men jag brukar följa det rådet i alla fall).
Låt degen stå och svälla/stabba till sig i ca 10 minuter, och grädda dem sedan i 175 grader i ca 20 minuter.

Inga kommentarer: